فايل تحقيق درباره جنگ‌ ايران‌ و عراق‌ .

مقاله جنگ ايران و عراق تحقيق كامل درباره جنگ ايران و عراق ارائه دانشجويي جنگ ايران و عراق
دسته بندي علوم سياسي
فرمت فايل doc
حجم فايل 20 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 37
فايل تحقيق درباره جنگ‌ ايران‌ و عراق‌ داراي 37 صفحه

فروشنده فايل

كد كاربري 19487
 
 

توضيحات :

فايل تحقيق درباره جنگ‌ ايران‌ و عراق‌ داراي 37 صفحه در قالب word.

بخشي ازمتن :

اشاره‌

سئوال‌ جدي‌ نسل‌ جوان‌ و انديشمند جامعة‌ ما درخصوص‌ چگونگي‌ آغاز جنگ‌ ايران‌ و عراق، ما را بر آن‌ داشت‌ تا در سلسله‌ مقالاتي‌ به‌ تحليل‌ تاريخي‌ و بررسي‌ اين‌ واقعة‌ مهم‌ در تاريخ‌ معاصر ايران‌ بپردازيم.

 

مقدمه:

جنگ‌ ايران‌ وعراق‌ بي‌ شباهت‌ به‌ بسياري‌ از جنگ‌هاي‌ نوين، برآيند عوامل‌ و متغيرهاي‌ پيچيده‌ و تاريخي، فرهنگي، سياسي‌ و اعتقادي‌ - ايدئولوژيك‌ است. برخي‌ از اين‌ عوامل‌ به‌ اختلافات‌ تاريخي‌ و طولاني‌ بين‌ دو قوم‌ ماد و آشور در عصر باستان‌ و بعدها بين‌ دو فرهنگ‌ و دو ملت‌ عرب‌ و عجم‌ باز مي‌گردد و برخي‌ ديگر به‌ تحولات‌ سياسي، اجتماعي‌ و نظامي‌ در سطوح‌ ملي، منطقه‌اي‌ و بين‌ المللي‌ در مقطع‌ زماني‌ پيش‌ از جنگ‌ هشت‌ ساله‌ (1359-1367) مربوط‌ مي‌شود. شناخت‌ اين‌ عوامل‌ - اعم‌ از عيني‌ يا ذهني- زمينه‌ساز جنگ، به‌ اندازة‌ دستاورد و نتيجة‌ جنگ‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌اي‌ از تصميمات‌ سياسي‌ و نظامي‌ و فناوري‌ كه‌ در صحنه‌ نبرد واقعي‌ به‌ كار گرفته‌ مي‌شوند، مهم‌ است. اساساً‌ شروع‌ جنگي‌ بزرگ‌ و طولاني‌ بدون‌ وجود عوامل‌ تاريخي، فرهنگي‌ و استراتژيك‌ غير محتمل‌ است. اين‌ نوشتار خواهد كوشيد، چشم‌ اندازي‌ از تاريخچة‌ اختلافات‌ ايران‌ و عراق‌ از ابتدا تا وقوع‌ "جنگ‌ تحميلي" در 31 شهريور 1359 (22 سپتامبر 1980 م) را ترسيم‌ كند.

-1 سوابق‌ تاريخي‌ اوليه‌

به‌ شهادت‌ تاريخ، پيشينة‌ اختلافات‌ بين‌ ايران‌ و عراق‌ به‌ عصر باستان‌ و اختلاف‌ وتنش‌ بين‌ مادها و آشوريها باز مي‌گردد. در اين‌ دوره، دو جنگ‌ رسمي‌ بين‌ اين‌ دو تمدن‌ درگرفت‌ كه‌ در جنگ‌ نخست‌ (715 ق. م) آشوري‌ها- ساكنان‌ سرزمين‌هاي‌ شمال‌ عراق‌ - براي‌ اولين‌ بار آشوريها را در سال‌ (614-15 ق‌ .م) شكست‌ دادند و گسترة‌ قلمرو خود را وسعت‌ بخشيدند. در دوره‌ هخامنشيان‌ نيز، كوروش‌ در سال‌ 538 ق.م‌ با تصرف‌ بابل، - جنوب‌ و مركز عراق‌ فعلي‌ - حكومت‌ بين‌النهرين‌ را منقرض‌ كرد و تمام‌ غرب‌ آسيا از جمله‌ سرتاسر سرزمين‌ عراق‌ فعلي‌ را به‌ قلمرو ايران‌ ضميمه‌ نمود. اين‌ مناطق‌ تا زمان‌ حملة‌ اسكندر مقدوني‌ (335 ق‌ .م) جزو قلمرو ايران‌ باقي‌ ماند.

در زمان‌ اشكانيان‌ و پارت‌ها نيز، بابل‌ بار ديگر به‌ تصرف‌ پادشاهان‌ اشكاني‌ درآمد و اكثر سرزمين‌هاي‌ از دست‌ رفته‌ در غرب‌ ايران‌ كه‌ به‌ تصرف‌ اسكندر در آمده‌ بود، به‌ سرزمين‌ ايران‌ آن‌ زمان‌ پيوست. پادشاهان‌ اشكاني‌ تا سال‌ (116.م)- زمان‌ حمله‌ روم- بر بين‌النهرين، تيسفون‌ و سلوكيه‌ حكمراني‌ داشتند؛ حتي‌ فرهاد سوم، پادشاه‌ اشكاني، در سال‌ 64 ق‌ .م‌ بابل‌ را پايتخت‌ دوم‌ اشكانيان‌ قرار داد.

در عصر ساسانيان، رقابت‌ دو امپراطوري‌ ايران‌ و روم‌ بر سر سرزمين‌هاي‌ غرب‌ آسيا شدت‌ يافت. سرانجام‌ شاپور اول، پادشاه‌ ساساني، در سال‌ 260 م‌ روميان‌ را شكست‌ داد و شخص‌ امپراطور - والرين‌ - را اسير كرد و به‌ جندي‌ شاپور برد. به‌ دنبال‌ اين‌ پيروزي، بار ديگر قلمرو ايران‌ به‌ تمام‌ سرزمينهاي‌ غرب‌ آسيا گسترش‌ يافت‌ و تيسفون‌ (مداين) به‌ عنوان‌ پايتخت‌ رسمي‌ زمستاني‌ ساسانيان، به‌ مدت‌ چهار قرن‌ (260-637 م) پايتخت‌ رسمي‌ ساسانيان‌ باقي‌ ماند. اين‌ وضع‌ تا ظهور اسلام‌ ادامه‌ داشت‌ و ايرانيان‌ بر بين‌النهرين‌ حاكميت‌ مطلق‌ داشتند.(1)

با ظهور اسلام‌ و در دوران‌ خلفاي‌ راشدين‌ - 11-41 ق‌ (632-660 م) - بويژه‌ در دورة‌ خليفة‌ دوم‌ كه‌ حكومت‌ اسلامي‌ در عربستان‌ (مكه‌ و مدينه) تثبيت‌ شده‌ بود، اعراب‌ مسلمان‌ به‌ سوي‌ ايران‌ حمله‌ ور شدند و با شكست‌ ارتش‌ نيرومند ايران، به‌ فرماندهي‌ رستم‌ فرخزاد، در جنگ‌ قادسيه، و انقراض‌ سلسلة‌ ساساني، به‌ سمت‌ آسياي‌ مركزي‌ پيش‌ رفتند. با شهادت‌ حضرت‌ علي‌ (ع) در سال‌ 41. ق، امويان‌ قدرت‌ خود را از شام‌ (سوريه‌ فعلي) به‌ سراسر دنياي‌ اسلام‌ آن‌ زمان‌ گسترش‌ دادند و حدود يك‌ قرن‌ (41-136 ق) بر آن‌ حكم‌ راندند. اما انحراف‌ روز افزون‌ خلفاي‌ اموي‌ از اسلام‌ راستين‌ سبب‌ شد كه‌ ايرانيان‌ به‌ طرفداري‌ از آل‌ علي‌ (ع) كه‌ در تمام‌ دوره‌ اموي‌ به‌ شدت‌ مورد بي‌ مهري‌ قرار داشتند،به‌ فرماندهي‌ ابومسلم‌ خراساني‌ در سال‌ 132 ق‌ (747 م) عليه‌ سلطة‌ اموي‌ قيام‌ كنند و پس‌ از حدود سه‌ سال‌ جنگ، در سال‌ 136 ق‌ (750 م)، حكومت‌ امويان‌ را منقرض‌ كرده‌ و عباسيان‌ را به‌ جاي‌ آنها به‌ خلافت‌ بنشانند. عباسيان‌ مركز خلافت‌ را از دمشق‌ (شام) به‌ بغداد كه‌ كاملاً‌ تحت‌ نفوذ و سلطه‌ ايرانيان‌ قرار داشت، انتقال‌ دادند. در اين‌ دوره، امور حكومتي‌ خلفاي‌ عباسي‌ را به‌ تمامي‌ توسط‌ ايرانيان‌ اداره‌ مي‌شد و حكومت‌هاي‌ منطقه‌اي‌ ايران، اختيارات‌ فوق‌ العاده‌اي‌ در حكومت‌ اسلامي‌ داشتند. در تمام‌ اين‌ دورة‌ حدوداً‌ 505 ساله، خليفه‌ تنها خلافت‌ مي‌كرد و ايرانيان‌ حكومت‌ مي‌كردند و تمام‌ خلفاي‌ عباسي‌ نيز تقريباً‌ دست‌ نشاندة‌ ايرانيان‌ بودند.(2)

فهرست مطالب :

  • اشاره‌
  • مقدمه
  • -1 سوابق‌ تاريخي‌ اوليه‌
  • -2 دوره‌ عثماني‌ (1500-1922 م)
  • -3 دوره‌ استقلال‌ عراق‌
  • پي‌نوشت:


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: فايل تحقيق درباره جنگ‌ ايران‌ و عراق‌،

ادامه مطلب
[ ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۷:۲۶ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

دانلود پاورپوينت روستاي آبنيك

پاورپوينت روستاي آبنيك

تمامي اطلاعات روستاي آبنيك واقع در فشم(پلان و اسكيس و تصاوير و طرح هادي)

دانلود پاورپوينت روستاي آبنيك

روستاي آبنيك 
روستا1
روستا2
دسته بندي معماري
فرمت فايل pptx
حجم فايل 44306 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 133

تمامي اطلاعات روستاي آبنيك شامل عكس هاي گرفته شده و اسكيس هاي دستي زده شده و طرح هادي و  تمامي نقشه ها در اين فايل وجود دارد و ميتوانيد براي پروژه روستا 1 و 2 از اين فايل استفاده كنيد. 

دانلود پاورپوينت روستاي آبنيك



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: دانلود پاورپوينت روستاي آبنيك،

ادامه مطلب
[ ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۴:۴۰ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

دانلود تحقيق آشنايي با سيستم عامل گنو/لينوكس

دانلود تحقيق آشنايي با سيستم عامل گنو/لينوكس

دانلود تحقيق آشنايي با سيستم عامل گنو/لينوكس

تكنولوزي كامپيوتر سيستم عامل گنو لينوكس ويژگي هاي سيستم عامل گنو لينوكس توزيع هاي مختلف گنو لينوكس

دانلود دانلود تحقيق آشنايي با سيستم عامل گنو/لينوكس

تكنولوزي كامپيوتر 
سيستم عامل گنو لينوكس 
ويژگي هاي سيستم عامل گنو لينوكس
توزيع هاي مختلف گنو لينوكس
دسته بندي كامپيوتر و IT
فرمت فايل doc
حجم فايل 45 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 13

 

مقدمه:

كامپيوتر بدون نرم‌افزارهايش چيزي جز قطعات خشك و بي مصرف نيست. اما به همراه نرم‌افزار قادر خواهد بود كارهاي زيادي همچون ذخيره و بازيابي اطلاعات، پخش چند رسانه‌اي و مطالعه بر روي اينترنت و برقراري ارتباط بين چند كامپيوتر را انجام دهد. و يا در بسياري از كاربردهاي بسيار حياتيِ بشر مورد استفاده قرار گيرد.

به طور كلي نرم‌افزارهاي كامپيوتر را مي‌توان به دو دسته عمده تقسيم كرد

    برنامه‌هاي كاربردي كه كارهاي مورد نياز كاربران را انجام مي دهند.
    نرم‌افزارها‌ي سيستمي كه وظيفه كنترل و مديريت خود كامپيوتر را بر عهده دارند.

سيستم عامل (Operating System)، اساسي‌ترين برنامه سيستمي است كه مديريت كليه منابع سيستم را به عهده گرفته و زمينه‌اي فراهم مي سازد كه برنامه‌هاي كاربردي بتوانند بر روي آن نوشته شوند.

 

تاريخچه گنو/لينوكس

سيستم عامل لينوكس تحت مجوز GNU/GPL اجازه‌ي انتشار يافت و پس از آن  لينوكس ۱٫۰ منتشر شد. در سال ۱۹۹۴ شركت Red Hat به وسيله باب يانگ (Bob Young) و مارك اوينگ (Marc Ewing) تاسيس شد و يك سال بعد GNU/Linux و ساير نرم‌افزارهاي آزاد آن در اينترنت انتشار يافتند.

 

اين سيستم عامل كه امروز بيش از ۱۰۰ ميليون كاربر دارد از خانوده يونيكس (شبه يونيكس) به شمار مي‌رود و از كليه ويژگي‌هاي آن بهره مي‌برد.

سال‌ها قبل با وجود افزايش توليدات سخت افزاري، مشكل بزرگي بر سر راه كاربران رايانه وجود داشت و آن وجود نداشتن سيستم‌هاي عامل مختلف، براي انتخاب و استفاده بود. رايانه‌هاي ساخته شده به وسيله شركت اپل با سيستم عامل انحصاريشان گزينه‌ي مناسبي بودند؛ اما قيمت بالا، آنها را از دسترس بيشتر افراد دور مي ساخت. يونيكس، ديگر انتخاب موجود، با كد اصلي محافظت شده آن قدر گران قيمت بود كه جز چند دانشگاه و آزمايشگاه، ديگران امكان استفاده از آن را نداشتند.

در اين هنگام DOS به دليل مسائل تجاري به تمام نقاط دنيا راه يافته بود و تنها انتخاب باقي مانده براي كاربران به شمار مي رفت. در كشور خودمان هم شاهد آن هستيم كه هنوز بسياري از سيستم هاي اداري از نرم افزار هاي تحت DOS استفاده مي‌كنند.

با معرفي سيتم عامل MINIX ، كه براي پردازنده هاي سري ۸۰۸۶ طراحي شده بود، دنياي سيستم عامل وارد فصل جديدي شد. كد اصلي اين سيستم عامل در دسترس عموم قرار داشت و براي نخستين  بار يك كاربر مي‌توانست ضمن مطالعه كدهاي سيستم عامل، در آنها تغيير ايجاد كند.

در سال ۱۹۸۴ ، ريچارد استالمن، بنيان‌گزار پروژه‌ي GNU كار روي يك سيستم عامل با كد منبع باز را شروع كرد. GNU يك پروژه آزاد بود كه هر كس مي توانست آن را كپي كند يا آن را گسترش دهد. استالمن براي رشد و توسعه اين پروژه، بزرگترين مجموعه كامپايلر هاي GNU را تاليف كرد. كار اين سري نرم افزارها، ترجمه‌ي برنامه‌هاي نوشته شده به وسيله‌ي زبان‌هاي برنامه‌نويسي براي استفاده در سيستم‌عامل GNU بود. علاوه بر اين، ابزارهاي برنامه‌نويسي قدرتمند ديگري نظير GDBH و Emacs نيز به وسيله‌ي او نوشته شد. در سال ۱۹۹۱، با ساخته شدن هسته لينوكس توسط لينوس توروالدز، اين پروژه به ثمر نشست و يك سيستم عامل آزاد پا به عرصه وجود گذاشت و در سراسر دنيا گسترش يافت.

 

و در ادامه داريم:

ويژگي هاي سيستم عامل گنو/لينوكس

توزيع‌هاي مختلف گنو/لينوكس

توزيع (Distro) هاي گنو/لينوكس

فايل‌سيستم در گنو/لينوكس

برخي از دستورات مهم خط فرمان

 

 

فايل ورد 13 صفحه

دانلود دانلود تحقيق آشنايي با سيستم عامل گنو/لينوكس

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
[ ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۱:۱۳ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

ديدگاه ها و مدل هاي توانمندسازي و بررسي اهداف و پيش نيازهاي آن

ديدگاه ها و مدل هاي توانمندسازي و بررسي اهداف و پيش نيازهاي آن

هدف از اين پايان نامه ديدگاه ها و مدل هاي توانمندسازي و بررسي اهداف و پيش نيازهاي آن مي باشد.


مشخصات فايل

تعداد صفحات 45
حجم 105 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx
دسته بندي مديريت


توضيحات كامل

هدف از اين پايان نامه ديدگاه ها و مدل هاي توانمندسازي و بررسي اهداف و پيش نيازهاي آن مي باشد.هدف از توانمندسازي،تسهيل دستيابي به اهداف سازماني است.در هر صورت،هر گونه افزايشي در قدرت، نبايد منجربه افزا يش تعارض  بين مديران وكاركنان گردد(محمدي ،1380)هدف از تواناسازي، ارائه بهترين منابع فكري مربوط به هر زمينه ازعملكرد سازمان است . همچنين هدف اين است كه ذيصلاح ترين كاركنان بيشترين نفوذ رادرمناسبترين شاخه ها اعمال نمايندهدف توانمند سازي، شركت دادن افراد بيشتردرفرايند هاي تصميم گيري سازمان نيست بلكه هدف بكارگرفتن افكار كاركنان به منظور يافتن شيوه هاي بهترواتخاذ بهترين تصميمات ممكن مي باشدهدف توانمند سازي، سازماندهي و توسعه تيم هانيست، بلكه افزايش شايستگي به منظور خلق ايده اي جديد و حل مشكلات ازطريق تعامل و هم نيروزايي اعضاي تيم است .هدف بلند مدت توانمند سازي، بهبود مستمر در عملكردكل سازمان و هدف كوتاه مدت آن بكار گيري توانائي ها اي موجود در اعضاي سازمان است. به عنوان يك حقيقت، توانمند سازي به طور قطع به آزادي انتخاب وعمل بيشتر منجر مي شود، اما اينها فقط اهدافي ابزاري اند و راهي براي بدست آوردن هدف حقيقي بشمار مي رود هدف حقيقي هميشه بهبود عملكرداست.

 

 

 

 


مدل توانمندسازي گلن لاوراك 

 اين مدل رويكردي جديد به توانمندسازي است كه درآن نقش افراددرتبيين واجراي بسيارپررنگ تراست لاوراك معتقداست مشاهده ومباحثه قبل ازارزيابي مي  تواند انطباق هرچه بيشترالگويانيازمندي هاي اجتماعي وفرهنگي راتضمين كند

 

 

 

 

مدل توانمندسازي هارلي
وي معتقداست نوعي راهبرداست كه برپايه آن مديرمي تواندتعهدكاركنان رادرقبال اعطاي مقداري كنترل بربه آنان بدست آوردهمچنين جوهره توانمندسازي،تغييردرنحوه توزيع واعمال قدرت دردرون سازمان است وقدرت نيزيكي ازمولفه هاي تعريف عنصر مديريت است.هارلي درتشريح اين موضوع مهمترين عنصردرساختارراسلسله مراتب مي داندوبراساس ديدگاه كلاوسون(1980)معتقد است سلسله مراتب ،كليد اصلي كنترل مديريتي وهماهنگي توليد ونيزمهمترين عامل درتعريف قدرت درسازمان است.(هارلي،1995)

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
تعريف نظري توانمندسازي 
تعريف عملياتي توانمندسازي
توانمندسازي    13
تاريخچه ومباني توانمندسازي    14
تعاريف توانمندسازي    .16 
  ضرورت توانمدسازي كاركنان در سازمان    16
راهكارهاي عملي توانمندسازي    16
اهداف توانمندسازي كاركنان    19
نتايج حاصل ازاجراي توانمندسازي    20
پيش نيازهاي توانمندسازي    21
برنامه هاي توانمندسازي    23
ديدگاه هاي تونمندسازي    25
مدل هاي توانمندسازي    25
      تحقيقات انجام شده درخارج ازكشور
   تحقيقات انجام شده درداخل كشور
جمع بندي

فهرست منابع


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ديدگاه ها و مدل هاي توانمندسازي و بررسي اهداف و پيش نيازهاي آن،

ادامه مطلب
[ ۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۵:۵۳ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

پاورپوينت كتاب درآمدي به جامعه شناسي تأليف بروس كوِئن ترجمه محسن ثلاثي

پاورپوينت كتاب درآمدي به جامعه شناسي تأليف بروس كوِئن ترجمه محسن ثلاثي

پاورپوينت كتاب درآمدي به جامعه شناسي تأليف بروس كوِئن ترجمه محسن ثلاثي در 312 اسلايد زيبا و قابل ويرايش با فرمت pptx


مشخصات فايل

تعداد صفحات 312
حجم 1615 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt
دسته بندي جامعه شناسي


توضيحات كامل

پاورپوينت كتاب درآمدي به جامعه شناسي تأليف بروس كوِئن ترجمه محسن ثلاثي در 312 اسلايد زيبا و قابل ويرايش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

فصل 1: جامعه شناسي

تعريف جامعه شناسي

اهميت و فايده جامعه شناسي

فايده بررسي جامعه شناختي

اهداف عمده‌ي جامعه شناسي

منابع جامعه شناسي

منابع جامعه شناسي

جامعه شناسي به عنوان يك علم

دلايل دقت پائين جامعه شناسي

دلايل دقت پائين جامعه شناسي

ويژگي‌هاي روش علمي در جامعه شناسي

ويژگي‌هاي روش علمي جامعه‌شناسي

تحول تاريخي جامعه شناسي

فصل 2: پژوهش جامعه شناختي و روشهاي تخصصي آن

فنون پژوهش جامعه‌‌‌‌شناسي

آزمايش

شيوه انتخاب گروه كنترل و آزمايش

بررسي مشاهده‌اي

نمونه گيري

عوامل زماني تحقيق

اعتبار و پايايي

دشواري‌هاي تحقيق جامعه شناختي

جامعه شناسي ناب

فصل 3: فرهنگ

سه شيوه بنيادي ارتباط

هنجارهاي فرهنگي

صورت‌هاي هنجارهاي فرهنگي

مجموعه فرهنگي

يكپارچگي فرهنگي

قوم‌پرستي

واپسماندگي فرهنگي

دگرگوني اجتماعي

عوامل مؤثر بر دگرگوني

نسبيت فرهنگي

فصل 4: منزلت و نقش

منزلت و نقش

شيوه‌هاي ايفاي نقش

فشار نقش

تعارض نقش

انتظارات متناقض از فرد (در يك نقش)

نقش نمايشي

فصل 5: اجتماعي شدن و شخصيت

اجتماعي شدن

نظريه «خود آيينه سان» كولي

نظريه ديگري تعميم يافته

عوامل عمده اجتماعي شدن

فصل 6: گروههاي اجتماعي

گروه

سه گونه بنيادي گروه

فاصله اجتماعي

مفاهيم گمانيشافت و گزلشافت

چهار مسئله عمده‌اي كه گروه‌ها با آن روبرو مي‌شوند

گونه رهبري

سبك رهبري

فصل 7: نهادهاي اجتماعي

ويژگيهاي نهادها

كاركردهاي بنيادي نهادها

ويژگي‌هاي عام نهادها

فصل 8: خانواده

خانواده

خويشاوندي

دلايل سست تر شدن پيوندهاي خانواده گسترده

طلاق

دگرگوني در ساختار خانواده

فصل 9: نظارت اجتماعي

ساختار هنجارمند

فصل 10: رفتار انحراف آميز

انحراف

تبيين‌هاي انحراف

چهار نوع رفتار انحراف آميز مرتون

فصل 11: طبقات اجتماعي

شاخص طبقه اجتماعي

روشهاي بررسي قشر بندي

سبك زندگي

بخت هاي زندگي

ديدگاه ماركس

فصل 12: تحرك اجتماعي

عوامل دخيل در تحرك اجتماعي

فصل 13: جمعيت و بوم شناسي

جمعيت شناسي

اميــد زندگي

نظريه‌گذار جمعيت

فراگرد گذار جمعيت شناختي

فصل 14: اجتماع روستايي واجتماع شهري

نظريه مناطق هم مركز

نظريه بخش هاي متحدالمركز

پنج فراگرد عمده بوم شناختي

فراگرد بوم شناختي

فصل 15: رفتار جمعي

ويژگي رفتار جمعي ازديدگاه اسملسر

عوامل سلب هويت فردي و خويشتن‌داري از اعضاي يك جمعيت:

انواع جماعت

فصل 16: روابط نژادي وقومي

تصورات قالبي

پيشداوري

روش‌هاي اعمال تبعيض

روش‌هاي جذب اقليت‌ها

واكنش‌هاي گروه اقليت

واكنش‌هاي گروه اقليت در برابر چيرگي و تبعيض

فصل 17: سازمان هاي رسمي

ديوان‌سالاري

ويژگي‌هاي سازمان‌هاي رسمي

واكنش‌هاي فردي در برابر ديوان‌سالاري

فصل 18: قدرت اجتماعي

قدرت شخصي

قدرت اجتماعي

منابع قدرت

شكل‌هاي اقتدار

راه‌هاي تشخيص قدرت

فصل 19: جنبشهاي اجتماعي

ويژگيهاي جنبشهاي اجتماعي

مراحل جنبش‌هاي اجتماعي

فصل 20: دگرگوني اجتماعي و فرهنگي

دگرگوني اجتماعي

عوامل مؤثر در دگرگوني‌هاي اجتماعي و فرهنگي

راه‌هاي مطرح شدن دگرگوني در جامعه

مطرح شدن دگرگوني

برنامه ريزي اجتماعي

 

توضيحات

كتاب درآمدي به جامعه شناسي تأليف بروس كوِئن ترجمه محسن ثلاثي از جمله منابع مهم درسي رشته هاي علوم اجتماعي مي باشد. اين فايل شامل پاورپوينت كل اين كتاب مي باشد كه مشتمل بر 20 فصل و در حجم 312 اسلايد، همراه با تصاوير و توضيحات كامل تهيه شده است كه مي تواند توسط دانشجويان مورد استفاده قرار گيرد.
پاورپوينت تهيه شده بسيار كامل و قابل ويرايش بوده و در تهيه آن، كليه اصول و علائم نگارشي و چيدمان جمله بندي رعايت شده و به راحتي و به دلخواه مي توان قالب آن را تغيير داد.


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پاورپوينت كتاب درآمدي به جامعه شناسي تأليف بروس كوِئن ترجمه محسن ثلاثي،

ادامه مطلب
[ ۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۸:۲۸ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

پاورپوينت تحليل كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ آلمان

پاورپوينت تحليل كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ آلمان

در اين فايل كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ واقع در كتبوس آلمان مورد تحليل قرار گرفته است. اين فايل در قالب پاورپوينت و داراي 26 اسلايد مي باشد. اين فايل براي رشته معماري تهيه شده است.


مشخصات فايل

تعداد صفحات 26
حجم 5834 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي ppt
دسته بندي معماري


توضيحات كامل

پاورپوينت تحليل كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ آلمان

 

در اين فايل كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ واقع در كتبوس آلمان مورد تحليل قرار گرفته است. اين فايل در قالب پاورپوينت و داراي 26 اسلايد مي باشد. اين فايل براي رشته معماري تهيه شده است.

اين كتابخانه شاهكاري از رم كولهاس و بنايي حيرت انگيز از دفتر معماري "هرزوگ و دمورن" مي باشد كه در سال 1994 برنده مسابقه طراحي كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ در شهر كتبوس آلمان گرديد. هرچند كه طرح اوليه آنها تغييرات بسياري نمود اما سرانجام طرح نامتعارف اين بنا كه اجراي آن چهار سال به طول انجاميد تقريبا همزمان با كتابخانه معروف سياتل اثر رو كولهاس افتتاح گشت....

 

فهرست مطالب

اين فايل شامل بخش هاي زير است:

  • گروه طراحي
  • موقعيت
  • بررسي فرم
  • مصالح و ساختار
  • سيالت فضا
  • بررسي سالن مطالعه
  • بررسي فضاي داخلي كتابخانه
  • تركيب هندسي 
  • بررسي نما
  • متريال 
  • هم جواري
  • ارتباط با محيط پيرامون
  • سيركولاسيون
  • انطباق
  • بررسي سازه بنا
  • پلان طبقات
  • مقطع
  • و...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پاورپوينت تحليل كتابخانه دانشكده تكنولوژي براندنبرگ آلمان،

ادامه مطلب
[ ۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۴:۰۷ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

دانلود پاورپوينت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

دانلود پاورپوينت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

دانلود پاورپوينت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

رفتار قاطعانه ابراز وجود سبك هاي پاسخ دهي موانع شناختي جرأت‌مندي فنون ابراز وجود

دانلود دانلود پاورپوينت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

رفتار قاطعانه ابراز وجود
سبك هاي پاسخ دهي
موانع شناختي جرات مندي
فنون ابراز وجود
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل ppt
حجم فايل 2163 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 42

 تعريف رفتار جرأت‌مندانه

رفتار جرات‌مندانه عبارت است از بيان مناسب هر احساسي غير از اضطراب (ولپه،1973).

رفتار جرات‌مندانه يك  رفتار بين فردي است كه شامل ابراز صادقانه و نسبتاً رك افكار و احساسات مي‌باشد، به نحوي كه از نظر اجتماعي مناسب بوده و احساسات و آسايش ديگران نيز در آن مد نظرباشد (مسترز و ريم).

به طور كلي جرات‌مندي را مي‌توان توانايي ابراز صادقانه نظرات، احساسات و نگرش‌ها بدون احساس اضطراب دانست. جرات‌مندي همچنين شامل دفاع فرد از حقوق خود مي‌باشد، به شكلي كه حقوق ديگران پايمال نشود.

 
 
سبك هاي پاسخ دهي متداول
روانشناسان شيوه‏هاي رفتاري انسانها را در يك تقسيم بندي كلي به سه دسته تقسيم كرده‏اند: سبك پاسخي منفعلانه؛ سبك پاسخي پرخاشگرانه، سبك پاسخي قاطعانه
 
 

در شيوه رفتاري منفعلانه شخص قادر به ابراز وجود نيست و با اتخاذ روشي منفعلانه به ديگران اجازه مي‏دهد براحتي حقوق و احساسات او را ناديده گرفته و زير پا بگذارند. چنين شخصي در ظاهر فردي متواضع، صبور، از خود گذشته و مهربان قلمداد مي‏گردد اما وي در باطن هميشه از اينكه توسط ديگران سوء استفاده شده و حقوقش پايمال مي‏گردد ناراحت مي‏باشد.

 سرگرداني، از اين شاخه به آن شاخه پريدن، عذر خواهي مكرر و نامناسب، صدايي آرام و لرزان، خيلي زود حرف خود را پس گرفتن،  نگاههاي سرگردان، اين پا آن پا كردن از خصوصيات اين افراد است. 

وقتي ديگران درخواستي را مطرح مي‏كنند، اين افراد معمولاً با جملاتي از قبيل ”هر طور كه صلاح مي‏دانيد“ ”برايم فرقي نمي‏كند“ ”هرچي كه شما بگوييد و... جواب مي‏دهند.

  در شيوه پرخاشگرانه، شخص پرخاشگر حقوق ديگران را ناديده مي‏گيرد و شروع به تهديد آنها مي‏نمايد. افراد پرخاشگر دانسته يا نادانسته از ديگران سوء استفاده مي‏كنند. طرز تكلم و شيوه سخن گفتن آنها طوري است كه در ديگران احساس حقارت، جهل و ناداني، خشم، احساس گناه و تقصير ... توليد مي‏كند. اين افراد در واقع از طريق ايجاد يك حالت عاطفي ناخوشايند مثل خشم، غم و احساس گناه در ديگران زمينه را براي سوء استفاده فراهم مي‏كنند. با صداي بلند و ناهنجار صحبت كردن، طعنه يا نيش زبان زدن به ديگران، ايجاد نااميدي و دلسردي در ديگران، استفاده فراوان از بيانات ارزشگذارانه (شما بايد.... شما نبايد....) برچسب زدن به ديگران، اظهارنظرهاي نژاد پرستانه، تحقير قوميتها، مليتها، جنسيت... از ويژگي‏هاي افراد پرخاشگر است.

 
گاهي تركيبي از انفعال و پرخاشگري در كنار هم مشاهده مي‏گردد كه در اين صورت شخص بصورت غيرمستقيم به ديگران پرخاشگري مي‏كند. اين افراد كساني هستند كه عواطف ناخوشايندي از قبيل خشم و خصومت را تجربه مي‏كنند ولي چون از طرفي قدرت بيان اين عواطف را ندارند و از طرف ديگر قادر به تحمل آن نيستند، بنابراين با توسل به شيوه‏هاي غير مستقيم و انحرافي خشم خود را خالي مي‏كنند. اين الگو بدترين سبك ارتباطي را تشكيل مي‏دهد چون كسي كه آماج خشم اين افراد قرار مي‏گيرد نمي‏داند بخاطر چه تقصيري و توسط چه كسي آماج خشم و پرخاشگري قرار گرفته است. منفي گرايي يك شيوه معمول اين افراد است. اخم كردن، باجگيري هيجاني (مثلاً از طريق گريه ديگري را تسليم كردن) پيدا كردن يك سپر بالا و خالي كردن خشم خود به آن، آسيب زدن به اشياء مثلاً سوزاندن لباس يا پنچر كردن ماشين و... از الگوهاي معمول ارتباطي اين افراد است.
 
 
و در ادامه داريم:
 
 
مشكلات ناشي از جرأت‌مند نبودن
 
موانع شناختي جرأت‌مندي

فنون ابراز وجود

 گفتن " توصيه‌هايي براي " نه‌

عوارض ابراز وجود

 

 

فايل پاورپوينت 42 اسلايد

دانلود دانلود پاورپوينت رفتار قاطعانه و ابراز وجود

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: دانلود پاورپوينت رفتار قاطعانه و ابراز وجود،

ادامه مطلب
[ ۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۵:۰۹ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

پيشينه نظري و فصل دوم پايان نامه سرطان

پيشينه نظري و فصل دوم پايان نامه سرطان

دانلود مباني نظري و پيشينه تحقيق سرطان كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم.


مشخصات فايل

تعداد صفحات 39
حجم 222 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي


توضيحات كامل

فصل دوم پايان نامه و پيشينه نظري سرطان عنوان اين پژوهش مي باشد كه در ان به مباني نظري و پيشينه تحقيق مي پردازيم.  

 

 

تقريباّ نيمي از مردان و بيش از يك سوم زنان در دنيا ممكن است در طول زندگي خود دچار سرطان شوند. ميليون ها انسان با سرطان زندگي مي كنند؛ يا سرطان دارند و يا داشته اند. خطر ابتلا به سرطان را مي توان با تغيير در روش زندگي به طور قابل ملاحظه اي كاهش داد؛ مثلاً با ترك سيگار، با مصرف غذا وآب سالم و ورزش. از طرفي سرطان هرچه زودتر تشخيص داده شود، امكان مداوا بيش تر مي شود. هركس و در هر سن و سالي ممكن است به سرطان مبتلا گردد؛ اما 77% سرطان ها در اشخاص 55 سال به بالا تشخيص داده شده است (شيخ نژاد، 1389). 

 

 

قرارگرفتن در مسير عوامل سرطان زا خطر ابتلا به اين بيماري را افزايش مي دهد؛ اما ممكن است فردي در معرض چند عامل سرطان زا قرار گيرد و لي مبتلا نشود. از طرفي هم نمي توان به درستي (100 %) نشان داد كه چه عاملي باعث سرطان شده است. افراد براساس پيشه اي كه دارند ممكن است در معرض مواد سرطان زا قرار بگيرند. بنابراين لازم است رعايت نكات ايمني را بكنند. در چنين مواردي كارفرما هم وظيفه دارد خطرات احتمالي مربوط به كار را به كاركنانش آموزش دهد. در محل كار چنان چه با موادي مثل براده آهن، تراشه هاي چوب، مواد شيميايي گازي شكل هر روز در تماس هستيد، اين مواد از طريق تنفس مي توانند وارد ريه شده و سرطان ايجاد كنند. در اين موارد براي پيشگيري بايد از ماسك استفاده كنيد. در موارد ديگر براي اين كه مواد نفتي، رو غني و شيميايي به پوست بدن برخورد نكند، بايد از دستكش استفاده كنيد (شيخ نژاد، 1389). 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعريف نظري سرطان

تعريف عملياتي سرطان

فصل دوم چارچوب نظري و پيشينه پژوهش سرطان

2.1    سرطان    4
2.1.1    تاريخچه    4
2.1.2    سرطان چه نوع بيماري است؟    5
2.2    تفاوت مولكولي سلول سالم و سرطاني    6
2.2.1    همه گيري (اپيدمي) سرطان    6
2.2.2    عوامل كلي سرطان    7
2.2.3    علايم و عوارض عمومي سرطان چيست؟    8
2.2.4    علايم و عوارض اختصاصي سرطان    11
2.2.5    روش هاي درماني    12
2.3    پيشينه ي تحقيقاتي    15


منابع و مآخذ
منابع فارسي    
منابع انگليسي


 


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پيشينه نظري و فصل دوم پايان نامه سرطان،

ادامه مطلب
[ ۲ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۹:۴۴ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ]