پاورپوينت مسائل اخلاقي

پاورپوينت مسائل اخلاقي در مشاوره

ديد كلي :
پاورپوينت مسائل اخلاقي در مشاوره در 31 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

توضيحات كامل :

پاورپوينت مسائل اخلاقي در مشاوره در 31 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تصميم گيري اخلاقي

حق رضايت آگاهانه

ابعاد محرمانه بودن

مسايل اخلاقي در فرايند ارزيابي

روابط دوگانه و چندگانه در مشاوره

 

بخشي از متن

مقدمه

اخلاق مشاور، نقش اساسي در مشاوره دارد. رعايت مسائل اخلاقي در مشاوره و روان درماني بسيار مهم است. تصميم گيري اخلاقي فرآيندي تكاملي است كه ايجاب مي كند همواره صادق و خودسنج باشيد.

۲ نوع اصول اخلاقي در مشاوره و روان درماني :

1.         اصول اخلاقي الزامي : برداشتي از كاربست اخلاقي كه به كمترين سطح كاربست حرفه اي مربوط است

2.         اصول اخلاقي آرماني : سطح بالاتر كاربست اخلاقي است كه به انجام دادن آنچه به نفع درمانجويان است توجه دارد.

نيازهاي درمانجويان را مقدم بر نيازهاي خود بدانيد

فكر نمي كنم كه ما به عنوان مشاور بتوانيم نيازهاي شخصي خود را كاملا از از روابط خود با درمانجويان دور نگهداريم. از لحاظ اخلاقي ضرورت دارد كه از نيازها، تعارضهاي شخصي بالقوه و دفاع هاي خود آگاه باشيم؛ ما بايد بدانيم كه اين عوامل چگونه مي توانند در كمك كردن به درمانجويان اختلال ايجاد كنند.

روابط حرفه اي ما با درمانجويان به نفع آنهاست. سوال مفيدي كه همواره بايد از خودتان بپرسيد اين است: «در اين رابطه، نيازهاي چه كسي برآورده مي شود، نيازهاي درمانجوي من يا نيازهاي خودم؟».

مسئله اخلاقي زماني وجود دارد كه ما نيازهاي خود را به صورت آشكار يا نا آشكار، به قيمت نيازهاي درمانجويان بر آورده كنيم. مهم است كه ما از بهره كشي درمانجويان يا صدمه زدن به آنها پرهيز كنيم.

همگي ما نقاط كور و تحريف هايي در واقعيت داريم. ما مسئوليت كه در جهت گسترش دادن خودآگاهي تلاش كنيم و ياد بگيريم زمينه هاي تعصبات و آسيب پذيري هاي خود را تشخيص دهيم. اگر از مشكلات خود آگاه بوده و مايل باشيم آنها را برطرف كنيم، كمتر احتمال دارد آنها را به درمانجويان فرافكني كنيم.

بايد از نيازهاي افراطي احتمالي خود همچون نياز به كنترل گري، نياز به مفيد بودن و حامي بودن، نياز به تغيير دادن ديگران در جهت ارزش هاي خودمان، نياز به احساس شايستگي و نياز به تقدير، آگاه شويم و از اثرگذاري آنها بر درمان جلوگيري نماييم.

تصميم گيري اخلاقي

بخشي از فرايند تصميم گيري اخلاقي، آگاهي از منابعي است كه وقتي با مسئله اي دست به گريبان مي شويد مي توانيد از انها استفاده كنيد. گرچه مشاوران مسئول تصميم گيري اخلاقي هستند ولي مجبور نيستند اين كار را در خلا انجام دهند. مشاوران همچنين بايد از عواقب عمل كردن مطابق با شيوه هايي كه توسط سازماني كه عضوي از آن هستند آگاه باشند.

اصول اخلاقي حرفه اي چند هدف دارند:

1.         آگاه كردن مشاوران و عامه مردم از مسئوليت هاي اين حرفه. اين مساله مبنايي براي پاسخگويي و حفاظت از درمانجويان و درمانگران ايجاد مي كند.

2.         فراهم كردن مبنايي براي فكر كردن درباره كاربست حرفه اي شما و بهتر كردن آن. براي درمانگران زير نظر گرفتن خود خيلي بهتر از آن است كه يك سازمان آنها را تحت نظارت قرار دهد.

يكي از گرايشات اسف بار در مورد اصول اخلاقي اين است كه آنها به طور فزاينده اي ابعاد قانوني بگيرند. عمل به قوانين بخشي از رعايت اخلاق حرفه اي است اما قوانين حداقل مسايل اخلاقي را در نظر مي گيرند و اخلاق حرفه اي فراتر از قوانين، گسترش مي يابد.

و ...



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پاورپوينت مسائل اخلاقي،

ادامه مطلب
[ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۵:۲۱ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

پاورپوينت روانشناسي شكنجه

پاورپوينت روانشناسي شكنجه

ديد كلي :
پاورپوينت روانشناسي شكنجه در 26 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

توضيحات كامل :

پاورپوينت روانشناسي شكنجه در 26 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

فهرست مطالب

مقدمه

پديده «شكنجه» به عنوان رفتاري كه از انسان‌ها سر مي زند، از نگاه روانشناسي چگونه تبيين مي‌شود؟

چه رابطه روانشناسانه اي بين شكنجه گر و شكنجه شونده پديد مي‌آيد؟

اقسام شكنجه چيست؟

عوارض روان شناختي شكنجه چيست؟

آيا آنچه گفتيد گريزناپذير است يا راه‌هايي براي اجتناب هست؟

 

بخشي از متن

مقدمه

روانشناسي شكنجه – پديده‌ها فراتر از زيبايي و زشتي نيازمند تأمل‌اند. اگر زيبايي مسحورمان كند و زشتي ما را به گريز وادارد، در جهاني كه آميخته پيچيده‌اي از زيبايي و زشتي است. تحسين و تقبيح بدون تحليل و آسيب شناسي علمي، گاه بسياري را به دام بحث‌هايي فروغلتانده است كه به ستيزه‌هاي كودكانه مي‌ماند. اما بلوغ در تعامل اجتماعي نيازمند تحمل و تأمل است.

پديده «شكنجه» به عنوان رفتاري كه از انسان‌ها سر مي زند، از نگاه روانشناسي چگونه تبيين مي‌شود؟

زيگموند فرويد بنيانگذار مكتب «روانكاوي» بر پايه مطالعات علمي و مشاهدات باليني خود در طول ساليان، به اين نتيجه رسيد كه دو رانه يا سائق (der Trieb) كه از تحريكات جسماني و زيست شناختانه دروني انسان سرچشمه مي‌گيرند، پشت رفتارهاي بشري قرار دارند. يكي از آنها رانه ويرانگري (Destruktionstrieb) يا مرگ (Todestrieb) است كه منشاء پرخاشگري است.

اين رانه انسان را به سوي نفرت (Heb)، خشونت، رفتارهاي پرخاشگرانه از تخريب تا كشتن سوق مي‌دهد. وقتي در بستر جنسي است، حالت‌هاي ساديستي و مازوخيستي را موجب مي‌شود، وقتي به سوي خود بازمي گردد، شاهد ماليخوليا (ملانكولي Melancholie) و افسردگي هستيم كه تا خودكشي و از بين بردن خود مي‌تواند استمرار يابد. در بافتار سياسي – اجتماعي، اراده معطوف به قدرت (Wille zur Macht) را از اين منشأ شاهديم. اگر خدايان را بازتاب فرافكني (Prejektion) بشري بينگاريم كه انسان خواست، نيازها و تكانش ها و آرزوهاي خود را در الهه‌اي مجسم مي‌كرده است، الهه تاناتوس، خداي مرگ و ويراني، نمادي از اين سائق است كه فرويد نيز گاهي در نگاشته‌هاي خود، اين رانه را، تاناتوسي مي‌خواند. باري در تحول رشدي فردي و اجتماعي، ارضاي اين رانه يا سائق به سمت مديريت شدن توسط اصل واقع گرايي (Realitalsprinzip) پيش مي‌رود. سازوكارهاي دفاعي عقلاني سازي (Intellektualisierung) و والايشگري (Subimierung) اين امكان را فراهم مي‌آورند كه فرد بدون آسيب زدن به ديگري، محيط يا خود، بتواند اين رانه يا سائق را ارضا كند.

مثلاً مبارزه‌هاي تن به تن، قاعده مند مي‌شود و در ساختار ورزشي با اصولي اخلاقي و انساني به مسابقه تبديل مي‌شود يا از عرصه عمل بيروني، صرفاً تخيلي مي‌شود و به شكل داستان، نمايش، فيلم، بازي كامپيوتري و… تبديل مي‌شود. در سطوح عالي‌تر اجتماعي به جاي مبارزه نظامي، چالش ديپلماتيك را شاهديم. نظام‌هاي حقوقي نيز با وضع مقررات و قوانين و نيز مجازات‌ها (كه خود ريشه در همين سائق دارد)، در نظم بخشي اجتماعي به اين رانه، كوشا هستند. اين پيش درآمد را از اين جهت گفتم تا به خاستگاه شكنجه اشاره كنم.

شكنجه از عيني‌ترين سطح، يعني شكنجه جسمي، تا انتزاعي‌ترين سطح، يعني شكنجه رواني، ريشه در همين رانه ويرانگري دارد و معمولاً در خدمت اراده معطوف به قدرت است، چرا كه شكنجه گر جزيي از ساختار يك اجتماع است. اين افراد از جهت فردي، نظام رواني رشديافته اي ندارند چرا كه نمي‌توانند جايگزين درستي براي پاسخ به اين رانه روانشناسي پيدا كنند و ارضاي ميل به خشونت و پرخاشگري بايد از مجراي آسيب جسماني به يك انسان ديگر بگذرد و نيز از آنجا كه نظام رواني آنها رشديافته نيست، معمولاً محذور اخلاقي پيدا نمي‌كنند، يعني مانع اخلاقي براي اين كار نمي‌بينند. در روانشناسي رشد و تحول، ثابت شده است كه به موازات شكل گيري و رشد نظام‌هاي ارزشي و اخلاقي در انسان‌ها، بازداري‌هاي دروني افراد از كارهاي غيراخلاقي بيشتر مي‌شود. فرق يك كودك سه ساله با يك انسان بالغ از منظر روانشناسي اخلاقي، فرق ناپيروي اخلاقي و خودپيروي اخلاقي است (Autonomous).

كودك مي‌خواهد بدون هيچ محدوديتي به رانه‌ها و خواست‌هاي دروني‌اش پاسخ گويد، اما بزرگسال رشديافته كه نظام اخلاقي دارد، اين خواست‌ها را با توجه به ارزش‌هاي اخلاقي و واقعيات بيروني محك مي زند و مي‌كوشد پاسخي صحيح براي آنها بيابد. البته بزرگسالان بسياري هستند كه از جهت تحول اخلاقي، دچار كودك ماندگي هستند.

و ...



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پاورپوينت روانشناسي شكنجه،

ادامه مطلب
[ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۴:۱۷ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]

پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر ‬‎ *

پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر ‬‎

پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر ‬‎

در اين پروژه پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي لودر در31 اسلايد به طور كامل و جامع همراه با تصاوير و جداول طبق شرح زير ارايه شده است‬‎

دانلود پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر ‬‎

پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي 
لودر ‬‎
دسته بندي عمران
فرمت فايل pptx
حجم فايل 2387 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 25

در اين پروژه پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر در31 اسلايد به طور كامل و جامع همراه با تصاوير و جداول طبق شرح زير ارايه شده است:

1- مقدمه

2- شناسايي

3- موارد كاربرد

4- بارگيري ماشين آلات حمل مواد خاكي

5- خاكبرداري

6- تخريب آسفالت خيابان ها جهت تجديد بنا

7- بلند كردن بار و انتقال آن:

8- تميز كردن قشر سطحي زمين كارگاه:

9- جدول مشخصات ظرفيت جام لودر و ظرفيت هاي كاميون ها

10- ظرفيت جام

11- جدول ضرائب راندمان جام لودر ها

12- بار مجاز در حين عمليات

13- انتخاب لودر

14- انواع لودر

15- لودر با چرخ لاستيكي

16- تخمين ميزا ن كار ، قاعده 9000

17- لودر با چرخ هاي زنجيري:

18- تخمين ميزان كار:
19- بيل راست - بيل لودري

20- ساير انواع لودر ها و حفار ها:
21- لودر با تسمه نقاله

22- ماشين هاي لاروب:
23- مخارج ساعتي لودر:

24- جدول مخارج ساعتي مالكيت و بهره برداري لودر هاي با قدرت مختلف – در شرايط عادي كار (بر حسب تومان)*

دانلود پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر ‬‎

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پاورپوينت ماشين آلات ساختماني و راهسازي - لودر ‬‎،

ادامه مطلب
[ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۶:۴۶ ] [ مهي ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ]